Treceți la conținutul principal

Barcelona-orasul care nu doarme



Am ajuns in Barcelona cu gandul de a experimenta cat mai mult din mixul conferit de acest loc, un cumul de etnii, religii si filosofii cu un amestec de conservatorism si libertate dusa la extrem. 

O mare parte a sejurului am alocat-o cartierului gotic, zonei portuare si bulevardului La Rambla, zona unde am optat pentru cazare, iar 2 zile au fost rezervate pentru vizita la Sagrada Famiglia, Casa Batlo si parcul Guell.

Bulevardul La Rambla este locul unde se simte cel mai bine vibratia orasului. Este locul care uneste in esenta sa, o lume cu oameni de diferite etnii, rase, mentalitati, religii si culturi, un mozaic viu. Bulevardul abunda in boutiques, standuri cu flori si artisti stradali-statui vii si caricaturisti, iar copacii si Fuente de Canaletas (fantana ornata, incununata de o lampa)  confera locului o imagine pitoreasca. Seara, cand strazile orasului sunt intesate de turisti, nimic nu poate fi mai potrivit pentru a savura farmecul Barcelonei, decat o paella si o sangria la una dintre masutele luminate ale restaurantelor de pe bulevardul La Rambla. 


O priveliste minunata a bulevardului Rambla am avut-o de la monumentul lui Cristofor Columb, construit în anul 1888 în onoarea exploratorului, pentru a celebra prima sa expeditie spre continentul american. 


Dupa momentele de introspectie traite la statuia lui Columb, mi-am indreptat pasii pe Promenada, pe langa Portul Vell, spre plaja Barceloneta.



Pentru momente cu mai putina agitatie am ales Barri Gothic, centrul gotic al orasului, unde m-am bucurat de plimbarile pe stradutele inguste si incarcate de istorie si nostalgie ce converg in piatete, admirand cladirile vechi, unele dintre ele datand chiar din timpuri medievale. Imediat cum intri in aceasta zona, zgomotul de pe buleverul La Rambla dispare ca prin farmec, iar linistea pe care ti-o confera locul este conducatoare spre introspectii, dar si stimulatoare a creativitatii. Aici am admirat Catedrala BarcelonaBazilica Santa Maria del Pi si Primaria. Mi-a placut in mod deosebit Catedrala Barcelona despre care am aflat ca a fost numita dupa sfanta ce patroneaza orasul Barcelona - Sfanta Eulalia. Numele oficial al catedralei din Barcelona este Catedrala de la Santa Creu i Santa Eulalia, care in catalana inseamna Catedrala Sfintei Cruci si a Sfintei Eulalia. 











Unul dintre locurile mele preferate din Barcelona este Placa Reial, o piata absolut incantatoare pozitionata langa Bulevardul La Rambla. Este o atractie turistica, in special noaptea, gazduind numeroase restaurante si unele dintre cele mai faimoase cluburi de noapte din oras. Fantana din centrul pietei confera locului o atmosfera eleganta, iar numerosii palmierii ii dau un aer exotic. Deoarece am avut cazarea langa Placa Reial, am revenit de mai multe ori pe perioada sejurului.

Arta lui Gaudi impanzeste intreg orasul, dar cea mai reprezentativa opera a sa este "La Sagrada Familia" (Familia Sacra) care este inca neterminata, desi se lucreaza la ea din 1882. Proiectul original al bisericii Sagrada Familia a fost realizat de arhitectul Antonio Gaudi, care a lucrat la el peste 40 de ani, ultimii sai 15 ani din viata fiind dedicati în exclusivitate acestuia. Dupa moartea lui Gaudi, în 1926, lucrarile au continuat sub conducerea lui Domènech Sugranyes, pana în 1936, cand au fost antrerupte de Razboiul Civil Spaniol. Stilul arhitectural fantezist specific nonconformistului arhitect l-am regasit si la Casa Batllo si Casa Mila (La Pedrera) doua cladiri-monument, inscrise in Patrimoniul Mondial UNESCO, dar si in Parcul Guell, gradina de basm a acestui oras, in care arhitectul a reusit sa imbine armonios casute imbracate in mozaic cu elemente inspirate din natura, intr-o gama variata de culori si forme












Una dintre amintirile pe care o port din acest oras este legata de Aquarium, pentru experienta incredibila pe care mi-a oferit-o de a interactiona cu multitudinea de specii de pesti si nu numai.



Pentru un fusion de bunataturi, cu preparate catalane, diferite combinații de tapas cu fructe de mare, jeleuri si ciocolata, legume proaspete si fructe exotice am ales La Bouqeria, cea mai populara dintre numeroasele piete alimentare din Barcelona. Numele pietei provine probabil de la cuvantul "boc" care inseamna capra, deoarece carnea de capra a fost vanduta aici inca din secolul al XIII-lea. Cand am ajuns in Piata La Bouqeria tendinta mea era ca in fiecarea zi sa fac o promenada matinala, pentru a cumpara fructe si legume proaspete, sucuri naturale si sa ma minunez de toate bunataturile fotografiind tot ce-mi iese in cale.

Dintre toate preparatele, tapas si paella sunt cele care mi-au ajuns la suflet. 
Tapas reprezinta gustari mici care sunt o incantare pentru papilele gustative si pe care le poti gasi in aproape orice local iar varietatea este coplesitoare.
Paella combina intr-un mix perfect intre orez cu legume, sofran si fructe de mare/pui si este servita intr-o tigae de metal, de unde ii si vine denumirea.
Nu trebuie ignorate dish-urile cu fructe de mare care sunt foarte proaspete si rezonabile ca pret si patatas bravascartofi prajiti cu un exterior crocant si interior moale, pufos.

Pentru ca sunt o amatoare a falafelului, am facut un research gastronomic sa gasesc un loc unde merita sa incerci acest preparat si asa am dat peste Fenix Bar Tapas unde am mancat un falafel foarte gustos si aromat. Il recomand cu incredere. Locatia se afla pe Carrer de la Marina nr. 127


In marea majoritate a sejururilor imi place sa aleg cazarea cu mic dejun inclus. Dar sunt situatii in care imi place sa-mi rezerv diminetile pentru micul dejun luat in localurile specifice locului, asa cum s-a intamplat de aceasta data. Imi face o mare placere sa servesc prima masa a zilei intr-un bistro, unde atmosfera este cozy, mancarea gustoasa si lumea relaxata. Cazarea am avut-o langa Bulevardul Rambla, care mi-a oferit o varietate de bistrouri si cofetarii, asa ca am avut de unde alege. 


Locuri de suflet pentru tine

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San