Treceți la conținutul principal

Venetia-orasul de pe mare


Cand am ajuns in Venetia n-am facut altceva decat sa ma las ratacita pe stradute ale caror indicatoare m-au purtat catre principalele obiective ale insulei. Am mers cu ochii atintiti la cladirile venetiene, coloanele dantelate ale fatadelor sau la ferestrele misterioase, colindand boutique-urile pline de suveniruri, masti venetiene si costumatii de carnaval, imprimandu-mi in minte imaginea stralucitoare a Venetiei de demult. 








Am trecut fascinata pe langa misterioasele canale venetiene care gazduiau magicele gondole ce asteptau sa strabata canalele. Se pare ca pe vremuri gondola era destinata inaltelor clase sociale, iar culoarea neagra fusese impusa printr-un decret pentru a pune capat rivalitatilor dintre nobilii venetieni. O plimbare cu gondola iti ofera o alta perspectiva a orasului. O calatorie de 40 de minute este 100 euro si poate scadea la 50-60 de euro daca stii cum sa negociezi cu gondolierul.




  
Am mers indelung pe jos descoprind astfel colturile incarcate de istorie dar si cele mai frumoase palate veneto-bizantine, renascentiste si baroce care parca pluteau in apa.








Mi-a placut in mod deosebit Podul Rialto care iti ofera una dintre cele mai frumoase privelisti asupra Canal Grande, principala artera acvatica, ce serpuieste in bucle prin centrul vechii Venetii. Merita sa faci o calatorie cu vaporetti, un soi de autobuze care isi desfasoara cursele pe traseul marginit de palate. De-a lungul canalului vei intalni o multitudine de puncte de interes ale Venetiei printre care biserica Scalzi, San Geremia-lacasul pretuitelor moaste ale Sf. Lucy, muzeul natural de istorie al Venetiei, Palazzo Vendramin-Calergi care acum este cazinou, splendidul Ca' d'Oro, Palazzo Benzon, Palazzo Barbaro si multe alte palate.












Am savurat atmosfera rarefiata din Piazza San Marco despre care Napoleon afirma ca este ''Cel mai frumos salon din Europa''. Aici am admirat unele dintre cele mai frumoase exemple de arhitectura, gotica, bizantina si renascentista: Bazilica San Marco, cea mai celebra biserica din Venetia, Palatul Dogilor, despre care se spune ca ar ascunde secretele Venetiei, Turnul cu ceas incoronat cu un leu de aur  si cladirile cu arcade care se intind pe lungimea pietei ce adapostesc oficiile procurorilor din San Marco.  Pentru o viziune mai ampla asupra pietei, aseaza-te la Gran Caffè Quadri, situata intre arcadele ce marginesc piata, si savureaza o cafea in acordurile clasice ale micilor orchestre. Cafeneaua este renumita pentru trecutul ei, ca loc de adunare si schimb de idei al artistilor precum Stendhal, Lord Byron, Alexandre Dumas, Wagner, Marcel Proust. In prezent Gran Caffè Quadri este locul favorit al actorilor si regizorilor care participa la Festivalul de Film de la Venetia. 

In fata Bazilicii San Marco se afla Turnul Campanile care iti ofera o vedere panoramica impresionanta asupra Venetiei si insulelor din jur. Campanile este cea mai inalta cladire din oras avand o inaltime de 98.5 metri si avea trei scopuri complet diferite: sa fie pe post de clopotnita pentru basilica, sa fie punct de observatie pentru portul situat mai jos si sa serveasca drept far pentru corabii.










Numeroasele palate si muzee gazduiesc picturi ale multor artisti celebri facand din Venetia un oras atragator pentru iubitorii de arta. Venetia datoreaza frumusetea si numele de "Serenissima" unor pictori si arhitecti renumiti precum Titian, Tintoretto si Palladio. Este orasul unde au fost turnate filme celebre precum "Indiana Jones""Jobul italian" cu Charlize Theron, "Moarte in Venetia" cu Roger Moore, "Turistul" cu Angelina Jolie si Johny Deep.




Regretul meu este ca nu am reusit sa vizitez insula Murano-insula sticlarilor si insula Burano-insula caselor colorate.
Din ce am auzit de la prieteni care au vazut cele doua insule, o jumatate de zi alocate fiecareia este suficient sa-ti faci o impresie despre ele.
Venetia reprezinta combinatia perfecta de romantism, frumusete si istorie si nu va inceta niciodata sa fascineze si sa uimeasca pe cei care o viziteaza.











Locuri de suflet pentru tine

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San