Treceți la conținutul principal

Positano - Impresii plus Tips&Tricks despre orasul care iti ramane"lipit"de suflet


Positano este locul care marcheaza inceputul coastei amalfitene, cocotat pe un versant abrupt, cu o panorama dramatica creata de Muntele Lattari, cu plaje de prundis si albastrul intens al marii. Imediat ce am pasit in acest loc mirific, am aflat ca in anii 50', majoritatea locuitorilor traiau din pescuit, insa totul s-a schimbat cu popularizarea sa de catre scriitorul John Steinbeck. In 1953, acesta a descris Positano ca fiind "Un loc de vis ce nu pare cu adevarat real atunci cand esti acolo, dar care devine real si tentant odata ce ai plecat".
Positano cu atmosfera lui foarte romantica l-a cucerit nu doar pe scriitorul John Steinbeck, ducand faima acestui loc mai intai peste ocean si apoi la nivel mondial, ci si pe artisti precum Elizabeth Taylor, Richard Buton, pe Sophia Loren sau regizorul Steven Spielberg.
Positano mi s-a aratat ca un munte plin de culoare in care plantele exotice, forma si coloritul caselor pur si simplu iti incanta privirea. Imi aduc si acum aminte de interminabilele strazi cu trepte ce ma duceau printre casele in alb ce contrastau perfect cu cele viu colorate, etalate pe coasta abrupta a marii Tireniene. Am admirat florile care si-au gasit locul pe acoperisurile caselor si m-am bucurat de starea de la dolce vita in cea mai pura forma a sa.
Orasul este dominat de cupola Bisericii Santa Maria acoperita de ceramica traditionala cu smalt verde, galben si albastru contribuind si mai mult la atmosfera de dolce vita cu care Positano a reusit sa-mi bucure sufletul.
Pentru momente de liniste si relaxare am ales plaja Grande Spiaggia unde m-am bucurat de privelistea muntilor incarcati cu casutele colorate si de marea Tireniana cu niste nuante ireale de turcoaz. Daca vrei sa explorezi mai mult din muntii pe care se urca casele colorate, poti ajunge pe drumul catre Montepertuso si Nocello, doua satucuri de munte cu o priveliste minunata, de unde poti vedea intregul golf colorat si valurile marii Tireniene facandu-si de cap pana la mal.
Orasul nu este renumit doar pentru soare si mare ci si pentru stradutele incarcate de galerii de arta, boutique-uri cu suveniruri, obiecte din ceramica, palarii, rochii vaporoase sapunuri aromate si magazine de artizanat unde dai peste produse locale care merita incercate cum ar fi: delizie al limone ( produse de patiserie cu crema de lamaie), tarta positanese (tort cu nalune) si fructele de mare, care datorita specificului zonei, le gasesti proaspete si bune la orice restaurant.
Combinatia intre mare si munte, stanci abrupte ce se scalda in ape turcoaz, golfulete cu ape linistite, case asezate pe treptele coastei cu vedere la mare pur si simplu te farmeca. Ce-ti poti dori mai mult?
Positano este acel oras care efectiv iti ramane "lipit" de suflet, are aceasta putere. Parca a fost creat special pentru a fi descoperit, admirat si apoi parasit cu speranta ca vei reveni.

Tips&Tricks

  • Positano este cel mai popular, dar si cel mai scump loc de pe Coasta Amalfi. Iti recomand sa optezi pentru cazare la un hotel in oraselul Praiano (situat la 6 km de Positano). Ofera privelisti superbe asupra orasului Positano, dar nu e asa faimos, insa este mai ieftin. 

  • Exista 2 plaje principale in Positano: Grande Spiaggia care are si port pentru feriboturi. De aici poti lua feribotul spre Insulele Capri, Ischia si orasul Paestum. Spiaggia del Fornillo, o plaja mica si izolata, accesibila pe treptele din grota de deasupra sau dinspre Grande Spiaggia. Plajele nu au nisip fin ci au pietricele.

  • Te poti bucura de sporturi nautice care sunt disponibile  atat pe plaja Grande Spiaggia cat si pe Spiaggia del Fornillo cum ar fi: windsurfing, scuba diving si navigatie.

  • Daca vrei sa te bucuri de soare, fa asta pana la ora 17: 30-18:00. Dupa aceasta ora soarele se ascunde dupa munte.
  • Parcarile sunt destul de multe, dar foarte scumpe. Pretul unei ore la una dintre parcarile cele mai apropiate de plaja este 5 euro. Deci pentru o zi ajungi sa platesti 40-50 de euro

Cum ajungi in Positano

Cea mai recomandata varianta si cea mai confortabila este cea a zborului catre aeroportul din Napoli. Iar din Napoli spre Coasta Amalfi poti opta sa mergi cu trenul, autobuzul sau cu masina privata/inchiriata.

In materie de trenuri poti alege intre companiile "TrenItalia" sau "Circumvesuviana", care nu este indicat pe site-ul trenurilor. Plecarile sunt destul de dese, iar preturile difera in functie de ora. 

Ca sa ajungi in Positano trebuie mai intai sa ajungi in Sorrento. Cu autobuzul pana acolo faci o ora jumate si costa 10 euro, iar cu masina in 40 de minute esti la Sorrento. Daca optezi pentru timpul de calatorie este 70 minute. Iar din Sorrento spre Positano sunt autobuze speciale care duc acolo pentru un cost de aproximativ 10-12 euro.

Fiind doua orase portuare, poti ajunge din Napoli în Sorrento și pe mare. Din aeroport, iei Alibus-ul spre port, iar din Molo Beverello iei high speed ferry spre Sorrento. In 40 de minute esti in Sorrento.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San