Treceți la conținutul principal

Paris-Mon amour


Boem, cu un vibe unic, avangardist, cu o emotie pura, mecca pentru artisti si scriitori in devenire, Parisul este unul dintre locurile cele mai dragi sufletului meu. Ingustele si intortocheatele stradute medievale condimentate cu liniste, contemplare, istorie, nostalgie, biserici ce indeamna la evlavie, bistrouri cu lemnarie turquoise, boulangerii artisanale, palate decorate in stilul renascentist al secolului al XVII-lea ce emana o incredibila bogatie, bulevardele intinse marginite de copaci, toate sunt motivele ce ma fac sa revin de fiecare data in acest loc minunat. 
Parisul este un oras viu in care teatrele, concertele, cafenelele si cluburile de noapte il fac sa vibreze la orice ora din zi si noapte. Daca vrei sa citesti o carte, sa iei o gustare, sa discuti despre sensul vietii sau pur si simplu sa stai sa privesti la oamenii din jurul tau, cafeneaua este locul ideal. Retraiesc si acum momentele de liniste conferite de cafeneaua Les deux Margots sau Cafe de Fleurs, unde imi placea sa savurez o cana de ciocolata gourmet sau un cappuccino servit alaturi de un croissant cu unt sau o gourmandise. Multe cafenele parisiene sunt renumite pentru trecutul lor, ca loc de adunare si schimb de idei al artistilor si intelectualilor. Les deux Margots este cafeneaua unde si-a facut veacul elita intelectuala si literara europeana, printre care Sartre, Simone de BeauvoirErnest Hemingway sau Pablo PicassoCafe de la Paix este o cafenea deschisa la mijlocul secolului al XIX-lea recunoscuta pentru personalitatile care i-au trecut pragul. Scriitori ca Emile Zola si Gay de Maupassant aveau obiceiul sa-si savureze cafeaua de dimineata aici. A fost o buna sursa de inspiratie pentru numeroase filme, cele mai multe dintre ele frantuzesti. Ratacind printre puhoiul de oameni pe Champs-Elysee, printre boutique-uri si cafenele sau cautand un loc de relaxare in unul din parcurile sale ori savurand un capuccino intr-una din cafenelele numeroase, am gasit aceeasi atitudine pozitiva si relaxata fata de problemele de zi cu zi. 

O atmosfera interesanta si imbietoare, din punct de vedere social si nu numai, am simtit-o in cartierul latin. Este o zona plina de viata cu strazi intesate de studenti, cafenele, restaurante, cluburi si boutique-uri pline de anticariat si haine vintage. Cartierul abunda in numeroase obiective turistice foarte interesante, precum Universitatea SobornaMuzeul Curie, pietele de pe strada Mouffetard si Muzeul Evului Mediu.
Ridicandu-se de pe intinderea verde a Champs-Elysee, Turnul Eiffel este cel mai durabil simbol al orasului, fiind obiectivul principal ce atrage an de an mii de turisti. Doar cand am urcat in Turnul Eiffel si am vazut Parisul de sus, abia atunci i-am perceput maretia, mai ales din punct de vedere arhitectural.
Notre Dame si Basilica Sacre Coeur sunt doua dintre obiectivele dragi mie. Daca Notre Dame m-a surprins prin arhitectura gotica, istorie si a faptului ca domina prin imensitatea ei, Sacre Coeur m-a fascinat prin pozitionarea sa pe Colina Montmarte fiind vazuta din aproape orice colt al Parisului. Atmosfera boema am descoperit-o pe stradutele din Montmarte, un punct de intalnire si promenada pentru localnici si turisti.
Una dintre zonele preferate de mine, cu un farmec aparte, tipic parisian, este cea care se intinde de la Arcul de Triumf si Primarie, zona care coboara pe Champs-Elysee si trece pe Rue de Rivoli. Sa nu uit de bulevardele intinse si podurile peste Senea, de toate lacatele colorate, incuiate de indragostiti. Exista un mit care spune ca daca prinzi un lacat de acest gard si-ti pui o dorinta aceasta se va indeplini. Nu am procedat ca atare, asadar nu stiu cat de adevarat este. Merita totusi incercat.

In Paris, una dintre marile placeri este sa intri magazinele de mancaruri indiferent ca este vorba despre patisseries, boulangeries, charcuteries sau fromageries. Tijghelele sunt incarcate de branzeturi noi si vechi, fine si aromate, clasice sau inovatoare si alte mezeluri autentice care merita incercate.


Bistro-urile si braseriile sunt locatiile potrivite pentru a savura un meniu specific traditional. Eu am facut o pasiune pentru turbot au beurre (peste facut in unt-turbot este o specie de peste). Pentru cei care nu sunt pasionati de peste pot alege intre antrecote (antricot de vita), pot-au-feu (tocana de legume cu vita), coq au vin (cocos gatit cu vin) si confit de canard (specialitate de rata). Coq au vin este in prim plan cand vine vorba de gastronomia frantuzeasca. Nu trebuie ratat fondue (branza topita) si croque monsier/madame (bruschete cu jambon si cascaval bagat la cuptor, croque madame are in plus un ou ochi deasupra). 


Pentru cele ma bune clatite am optat pentru Creperie du Manoir Breton-Montparnasse unde poti alege intre clatite cu crema de castane, cu branza si somon fume sau clatite flambate cu ciocolata, frisca si fulgi de migdale. Iar pentru amateurs des macarons le recomand macarons de la Ladurre, brandul faimos care le-a si inventat.
Imi place Parisul datorita autenticitatii sale, a vietii pline de imperfectiune, cu gafele si cliseele ei, cu frantuzoaice fumand cu nonsalanta pe strada, cu stradute boeme dar si strazi pline de turisti dornici sa viziteze obiectivele incarcate de istorie. 

Locuri de suflet pentru tine

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San