Treceți la conținutul principal

Hola Malaga

Am descoperit un oras care face parte din patrimoniul mondial UNESCO, cu o varietate de monumente istorice, cu oameni ospitalieri si cu un centru vechi luminat si pregatit pentru Sarbatori.
Malaga are multe de oferit vizitatorilor sai: un centru istoric cu stradute incarcate de o atmosfera unica, cu o zona comerciala pietonala Marquis de Larios,  care uneste Piata Constitutiei si Piata Marina, piete largi, muzeul lui Picasso, cetatea maura Alcazaba si castelul Gibralfaro. Iar atmosfera vibranta, vegetatia tropicala si clima mediteraneana completeaza tabloul ideal al unui oras perfect pentru o vacanta de neuitat. Cultura, traditiile, gastronomia, clima demna de invidiat si ospitalitatea locuitorilor, ii consolideaza imaginea ca "oras paradisiac", nume utilizat de faimosul poet spaniol Vicente Aleixandre.
Multe dimineti le-am petrecut plimbandu-ma pe promenada Paseo del Muelle Uno ascultand pescarusii si bucurandu-ma de mare si de papagalii galagiosi care zburau nestingheriti dintr-un palmier in altul. Tot aici am profitat si de portul  care atrage periodic nave de croaziera care introduc tot mai multi vizitatori dornici sa guste din atmosfera autentica a orasului, cu o arhitectura clasica conservata, parcuri luxuriante si cu o multime de terase si restaurante pregatite sa-si satisfaca clientii cu produse specific traditionale.




Centrul istoric al orasului este asemanator multor orase din Europa, cu Piata Constitutiei flancata de cladiri impunatoare, cu catedrala ''La Manquita''-Catedrala in flacari, cu stradute istorice intesate de cafenele, terase si magazine ale marilor creatori de moda. Constructia Catedralei care domina orasul vechi, a fost realizata de-a lungul unui secol si jumatate oferind astfel un mix arhitectural de la cel gotic, in partea inferioara a structurii si pana la cel renascentist si baroc datorita decoratiunilor de pe peretele principal.
Pentru shopping am ales Calle Marqus de Larios, una dintre cele mai scumpe strazi din Spania, comparata deseori cu NYC’s 5thA Avenue si Champs Elysees din Paris. 


Patrimoniul orasului este foarte bogat in monumente istorice, unul dintre cele mai reprezentative fiind cetatea Alcazaba, o fortareata araba construita pe niste ruine romane în prima jumatate a secolului IX pentru a se apara de atacurile piratilor. La poalele cetatii se intinde amfiteatrul roman, construit in secolul II i.C. despre care am aflat ca a fost descoperit intamplator, la jumatatea secolului trecut, in urma unor lucrari asupra unui edificiu din zona. 




Fiind locul de nastere a lui Picasso, Primarul Francisco Torre a profitat de acest lucru atunci cand a lansat planul de transformare a orasului, punand bazele muzeului Picasoo. In jurul acestuia, a creat, ulterior, centrul expozitional "Museo de Malaga" care in prezent ofera vizitatorilor oportunitatea de a cunoaste a cincea pinacoteca mare din Spania, cu peste 15.000 de piese arheologice si 2.000 de opere de arta. In plus acesta include si Palatul Vamii unde sunt expuse colectii provenite de la vechile sedii ale muzeelor de Arta Frumoase si Arheologie inchise in 1996 si, respectiv, 1997. Mi-a fost greu sa-mi imaginez ca, in trecut, Palatului Vamii, era situat la malul marii. Am aflat ca la sfarsitul secolului trecut, Malaga a suferit unele transformari, iar una dintre schimbarile cele mai decisive a fost recupererea pamantului din fata acestui edificiu, unde acum se gaseste gradina botanica a orasului, cunoscuta ca Parque de Malaga, cu aproximativ 160 de specii diferite de plante si arbori.




O experienta de neuitat este mirador de Gibralfaro care iti ofera o alta viziune asupra orasului. Ti se intinde in fata ochilor Parque de Malaga in prim plan si portul cu promenada Paseo del Muelle Uno, marea, fortul si plaja Malagueta in plan secund. 

Pentru o vedere panoramica asupra intregului oras am urcat la Castelul Gibralfaro. Imediat ce am pasit pe domeniul castelului, am fost izbita de istoria zbuciumata pe care zidurile cetatii nu o cenzureaza nici astazi vizitatorilor. Zidurile mi-au condus pasii spre turnurile de aparare, bai, grajduri, baraci, rezervoare de apa, toate in jurul unei paduri de pini si eucalipt. La plecare, cand imi doream sa mai captez cateva imagini in fotografii, un pescarus s-a ivit pe unul dintre zidurile fortaretei deschizandu-si aripile si completand o imagine perfecta.








Pentru plaja am mers la Malagueta, unde m-am plimbat cu picioarele goale pe nisip si am contemplat marea Alboran, cea mai vestica parte a Marii Mediteraneene. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San