Treceți la conținutul principal

Marbella-paradisul Andaluciei

Marbella este un village-statiune situat in sudul Spaniei fiind cea mai exlusivista statiune turistica de pe Costa del Sol
Cu o istorie interesanta si o mostenire arhitecturala semnificativa, cu un climat minunat pe tot parcursul anului, un aer fermecator, cald si primitor, Marbella este destinatia ideala pentru o vacanta estivala de neuitat.
Plimbarea in centrul istoric mi-a generat o intreaga paleta de trairi, ganduri si emotii dezvaluindu-mi strazi inguste pavate cu piatra cubica, locuri ascunse pentru bonvivants, case in stil andaluz cu usi colorate si balcoane incarcate de bougainvillea, cu decoratiuni si dantelarii orientale, grilaje metalice, cafenele chic, boutique-uri artizanale, portocali si mozaicuri. Mi-a placut in mod deosebit Plaza de los Naranjos, tipic andaluza cu influente maure, intesata de cladiri istorice, galerii de arta, terase si bistrouri cu delicii culinare si o ambianta confortabila. Este locul ideal unde iti poti incepe o dimineata perfecta savurand churros traditionale alaturi de un cafe au lait sau un sirop de chocolat.
Printre pietele cochete, decoarte cu fantani si portocali, am descoperit Biserica Santo Cristo de la Vera Cruz cu acoperis din ceramica si un turn in forma patrata, Ermita de Santiago, cea mai veche biserica din Marbella, construita pe locul unei vechi moschei si Iglesia de Santa Maria de la Encarnacion construita in stil baroc. Un farmec aparte il au zidurile castelului de la intrarea in centrul istoric, cel mai important vestigiu al civilizatiei musulmane, care ofera o vedere foarte pitoreasca asupra orasului Marbella. Nu trebuie ratat Muzeul de Gravura Contemporana Spaniola, care este considerat unul dintre cele mai bune de acest fel din Spania.
Am luat la pas Promenada Maritima, o superba esplanada strajuita de  palmieri si mici golfuri cu nisip fin, terase si magazine exclusiviste cu vedere la Mediterana si muntele Rif din Maroc. Drumul m-a condus spre Puerto Banus, un port faimos, inaugurat in 1970 cu unele dintre cele mai luxoase yachturi, cu cafenele si restaurante frecventate de actori si politicieni celebri. Este inconjurat de zone rezidentiale si adaposteste o exclusiva zona de recreere ideala pentru iubitorii sporturilor acvatice, scuba diving-ul fiind una dintre activitatile cautate din zona. Una dintre cele mai cunoscute companii este Diving Life, care te va introduce in lumea subacvatica de pe coasta Marbella pana la Gibraltar, unde poti admira frumusetea pestilor in preajma unui recif tropical viu colorat. 
Pentru o experienta senzorial-culinara de exceptie du-te la Marisquería Pepe, un adevarat punct de referinta in Marbella, cu un meniu bogat in fructe de mare, peste mediteranean si popularul peste prajit din Malaga. Iar pentru un bar tapas autentic alege El Cordobes, unde marbellis se amesteca cu turistii. Incearca salata de cartofi a locului, hamsii murate, sardine sau creveți, insotite de o bere rece racoritoare. Va fi o experienta delicioasa greu de uitat.















Locuri de suflet pentru tine

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San