Treceți la conținutul principal

Sevilla-orasul tapasului si al dansului flamenco


Sevilla este invitatia de a descoperi gustul andaluz, frumusetea istoriei si dansurile flamenco. Se dezvaluie incetul cu incetul calatorului care are timpul si rabdarea sa ii inteleaga istoria si rafinamentul cultivat in secole de traditie si savoir-faire.
Situat in inima Andaluciei, cu un amestec de culturi si stiluri care vietuiesc in armonie, cu o istorie fascinanta si monumente unice, Sevilla este un oras must visit pentru oricine ajunge in sudul Spaniei.
Viata Sevillei este in plina strada, cu piete aglomerate, cu forfota continua din cartierul Santa Cruz, cu mixul arhitectural unic, bulevarde largi, miros de portocale, banci placate cu ceramica si baruri de tapas delicioase.
De-a lungul secolului al XVI-lea Sevilla a stralucit ca fiind portul de unde plecau expeditiile spre continentul American. O legenda locala spune ca aurul pradat din America a fost pastrat in Torre de Oro, care se mai pastreaza inca la malurile raului Guadalquivir care strabate orasul.
Malurile raului te invita la plimbari lungi, presarate cu popasuri pe locurile unde poti admira raul Guadalquivir. In plimbarea mea pe langa rau am admirat ambarcatiuni, vase de croaziera si  echipaje ce se antrenau pentru concursurile de canotaj. Cele mai classy privelisti asupra raului Guadalquivir le-am avut de pe Podul Isabel II, cel mai vechi pod fix din Sevilla, inaugurat în 1852. De aici mi-am indreptat pasii spre Barrio de Triana, fost cartier tiganesc unde au loc cele mai autentice spectacole de flamenco in asa numitele peña. Barrio  m-a intampinat cu o forfota tipica spaniolilor, cu localuri de tapas ce propun vizitatorilor un meniu vast de feluri traditionale de tapas, bruschete delicioase, paella si preturi foarte rezonabile. In meniu se gasesc preparate si pentru vegetarieni de la paella cu legume, vinete rustice pana la branza afumata scarmoza. 
Am indragit foarte mult Barrio de Santa Cruz, un vechi cartier evreiesc infiintat in 1428 unde au trait peste 400 de familii, pana in 1492 cand evreii au fost izgoniti din Spania. Fiecare casa avea un patio al ei - o gradina interioara pavata inconjurata de arcade. Cartierul mi-a dezvaluit o serie de atractii si obiective turistice remarcante, stradute inguste incadrate de randuri de portocali, cladiri cu blazoane si bazoreliefuri cu teme religioase, biserici vechi, bancute cu mozaicuri, terase si piete cu fantani arteziene si bougainvillea.

Centrul orasului este traversat de un bulevard pietonal strabatut doar de o linie de tramvai. Este brazdat de o masa densa de turisti nerabdatori sa viziteze cladirile in stil gotic, arab si roman.
Pentru ca am petrecut doar o singura zi in Sevilla, nu am apucat sa vizitez o parte dintre obiectivele pe care le aveam pe lista de must visit, asadar m-am bucurat mai mult de atmosfera orasului. Catedrala si Palatul Real Alcazar le-am admirat din exterior, lasand vizita pentru o viitoare revenire. Piata Triumfului este cea care separa  superba catedrala de Real Alcazar, cel mai vechi palat din lume. Infatisarea Palatului difera mult de castelele-palate construite in restul Europei, din cauza originilor sale muslumane si a celor 10 secole de evolutie ca resedinta regala. Caracterizat drept "de necucerit" de catre un poet maur în sec. al XI-lea, zidurile Alcazarului s-au extins pe masura ce palatul a fost marit, iar in cele din urma zidurile palatului s-au unit cu cele ale orasului. 
Magnifica catedrala a fost inaltata pe locul unei foste moschei maure, pastrandu-se vechiul turn denumit La Giralda. Am aflat de la locuitori, ca in interiorul catedralei sunt adapostite bogatii artizanale, dintre cele mai valoroase din Spania. La Giralda este monumentul cel mai emblematic din Sevilla. Baza turnului a fost ridicata de catre arabi intre anii 1184 şi 1197 si atinge inaltimea de 76 de metri. 
Mi-a placut in mod deosebit Plaza de Espana, construita in forma de semicerc si a fost amenajata pentru a gazdui in anul 1929 unul dintre cele ma importante evenimente ale vremii pentru Sevilla - Expozitia Iberico-Americana. Este dominata de cladiri construite din caramida si decorate in stil renascentist cu ceramica, fier forjat, marmura si sculpturi si cu doua turnuri construite in stil baroc.
Plimbarea de pe malurile raului Guadalquivir cu a sa atmosfera romantica, forfota aceea continua din Barrio de Santa Cruz, bulevardele largi cu monumente impresionante,  o clipa de respiro intr-unul din numeroasele baruri de tapas, flamenco-ul dansat la fiecare colt de strada si mixul arhitectual atat de superb, mi-au intregit o zi de vacanta perfecta, in inima Andaluciei, care merita toata atentia.
Tips &Tricks
Cozile de intrare la Catedrala si Palatul Alcazar sunt foarte mari si vei sta ore intregi pentru a intra. Nu recomand vizitarea acestora daca alegi sa petreci o singura zi in Sevilla. Iti va rapi tot timpul si nu vei avea ocazia sa te bucuri de atmosfera orasului si restul obiectivelor. Asadar amana-le pentru o viitoare revenire asa cum am procedat si eu, desi le aveam pe lista de must visit si mi-am dorit foarte mult sa le vad.
Sevilla este un oras suficient de "verde" iar pentru momentele de relaxare si verdeata du-te la Parque de María Luisa, situat aproape de malul drept al Guadalquivirului.
Pentru cel mai bun tapas du-te la Bar Estrella situat pe o alee ingusta din cartierul Santa Cruz. Este unul dintre preferatele localnicilor, iar preturile sunt destul de rezonabile.
Daca ai ramas foarte absorbit de dansurile flamenco si doresti sa te intorci acasa cu rochii de flamenco hand-made, evantaie și saluri, La Juan Foronda este locul cel mai potrivit.
La Seta Coqueta gasesti haine, accesorii si bijuterii create de designeri spanioli la preturi accesibile.
Daca esti un admirator impatimit al coridelor de tauri, Maestranza este locul unde vei avea perte de un spectacol taurin autentic: corida de tauri. 
Mercado del Arenal este o piata ce se distinge prin culorile de alb și galben, un loc de unde poti alege un meniu variat cu bunataturi locale. Iar Veganitessen este un stand vegan care servește preparate excelente pentru cei pasionati de legume si branzeturi.


















Locuri de suflet pentru tine

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bella Vita a Milano

Mi-am imaginat Milano ca fiind un alt oras italian cu stradute inguste, cu terase romantice la colt de strada, cu acel dolce far niente, dar nu a fost asa. Milano este o alta Italie, care munceste, care traieste cel mai bine, dar totusi vibranta, plina de viata. As putea spune ca este un oras contrastant. Pe de o parte abunda in expozitii de arta contemporana, festivaluri, concerte, viata de noapte, pe de alta parte, ramane un oras italian elegant, antic si romantic. Desi nu are nicio legatura cu sublimele frumuseti medievale ale Romei, Florentei sau Venetiei, am descoperit multe locuri care mi-au ramas in suflet; Piazza del Duomo care marcheaza centrul orasului, Galeria Vittorio Emanuele II, Castelul Sforzesco, Teatrul La Scala, magazine exclusiviste, cladiri de birouri, atractii desprinse de cotidian, cafenele si restaurante.  Odata ajunsa in Milano, pasii m-au condus spre  Piazza del Duomo  care marcheaza centrul orasului si care este dominanta de  Domul din Italia , cea mai mare ca

Una giornata a Firenze

Florenta mi-a oferit momente de neuitat care vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Fiecare colt al orasului are ceva special si memorabil de oferit, de la monumentele sale celebre la strazile inguste pline de viata si de la operele de arta remarcabile la gastronomia delicioasa. Am simtit energia vibranta si unica a Florentei imediat ce am pasit pe strazile incarcate de istorie si cultura ce aveau sa ma conduca in Piazza del Duomo , una dintre cele mai iconice piete din Florenta. Am gasit Piazza foarte aglomerata si animata, plina de turisti admirand arhitectura impresionanta, artisti stradali care isi expun operele si vanzatori ambulanti care ofera suveniruri si alte produse. Piazza este dominata de Catedrala Santa Maria del Fiore care este cu siguranta unul dintre cele mai impresionante monumente din lume si este recunoscut pentru arhitectura sa magnifica si pentru dimensiunile sale impresionante. Pe langa aceste monumente remarcabile, piata mai adaposteste si Baptisteriul San

Pentru a doua oara in Sicilia

Cand am ajuns pentru prima data in Sicilia mi-a placut atat de mult, incat eram convinsa ca voi reveni. Au trecut 8 ani de atunci. Nu am reusit sa ajung mai devreme deoarece de fiecare data alegeam sa calatoresc in alte locuri. Dar iata ca dorul de Sicilia, in special de Palermo nu mi-a dat pace si iata-ma petrecand din nou cateva zile minunate in acest oras incarcat de viata. Am regasit Palermo diferit fata de cum il stiam. Este un oras mai efervescent, tranzitat de mii de turisti,  incarcat de magazine, restaurante si cafenele cochete. A fost intotdeauna un centru cultural si istoric vibrant, dar schimbarile si dezvoltarea sa continua au adus noi valuri de activitate si vitalitate in oras. Mi-a fost dor sa ma ratacesc pe stradutele pline de culoare din zonele cele mai vechi ale orasului, sa revad Catedrala, Teatrul Masimo si portul vechi. M-am bucurat de atmosfera de pe Maqueda, mai ales dincolo de Quattro Canti unde am admirat cladirile din cele patru colturi impodobite cu fantani s